Изх. № 09-01-11/28.11.2016 год.
До
ДЗЗД Обединение „Форест”, БУЛСТАТ 176505846,
гр. Варна 9000, ул. Никола Вапцаров № 3, офис № 16,
e-mail: office@bgland.co
До
Консорциум „ЮДП-Горски пътища”, БУЛСТАТ 176506670,
гр. Благоевград 2700, бул. Васил Левски № 38, ет. 3, офис 303,
e-mail: karagana@abv.bg
До
Обединение „Партньори ЮДП”, БУЛСТАТ 176507078,
гр. София 1504, бул. Евлоги и Христо Георгиеви № 117,
e-mail: office@patstroyburgas.com
ПОКАНА
На основание чл. 93б, ал. 3, т. 1 от Закона за обществените поръчки (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.), във връзка със сключено Рамково споразумение № 132/23.05.2013 год. с предмет: „Ремонт, реконструкция, проектиране и строителство на сгради и горски автомобилни пътища, в съответствие с нуждите на Югозападно държавно предприятие”, Териториално поделение „Държавно горско стопанство - Брезник” отправя настоящата покана към потенциалните изпълнители, страна по сключеното рамково споразумение, за сключване на договор за обществена поръчка с предмет: „Изготвяне на проект за основен ремонт на праволинеен каменен бараж на Ноевски дол, землище на с. Ноевци, общ. Брезник, в териториалния обхват на Териториално поделение „Държавно горско стопанство - Брезник” след разглеждане и оценка на оферти и класиране на участници при следните условия:
І. ОБЩА ЧАСТ
1. Предмет на обществената поръчка.
Предметът на поръчката включва изготвяне на проект за основен ремонт на праволинеен каменен бараж на Ноевски дол, землище на с. Ноевци, общ. Брезник, в териториалния обхват на Териториално поделение „Държавно горско стопанство - Брезник” съгласно Задание за изготвяне на работен проект (Приложение № 1).
2. Срок и място за изпълнение на поръчката.
2.1. Срок на изпълнение на поръчката: до 60 дни, считано от сключване на договора.
Участник, чието техническо предложение надхвърля горепосочения срок за изпълнение предмета на настоящата обществена поръчка ще бъде отстранен от участие.
2.2. Място на изпълнение на поръчката: Ноевски дол, землище на с. Ноевци, общ. Брезник, в териториалния обхват на Териториално поделение „Държавно горско стопанство - Брезник”.
3. Прогнозна стойност на поръчката.
Прогнозната стойност на поръчката е 1500.00 лева без ДДС.
Участник, чието ценово предложение надхвърля горепосочената стойност за изпълнение на настоящата обществена поръчка, ще бъде отстранен от участие.
4. Критерий за оценка на офертите
Критерий за оценка на офертите е икономически най-изгодна оферта по показатели и относителна тежест за тях съгласно Методика за оценка на офертите (Приложение № 2).
5. Гаранция за изпълнение.
Гаранцията за изпълнение е в размер на 3%(три процента) от стойността на договора.
Гаранцията за изпълнение е парична сума или банкова гаранция по избор на участника. Гаранцията за изпълнение във формата на парична сума се внася по банков път по сметка на Териториално поделение „Държавно горско стопанство - Брезник”: IBAN: BG02CECB979010F4332900, BIC: CECBBGSF, “Централна кооперативна банка” АД, клон Перник.
Банковата гаранция в същите размери се представя в оригинал със срок на валидност не по-кратък от 30 (тридесет) дни след срока на договора.
Гаранцията за изпълнение се представя при подписване на договора от участника, определен за изпълнител на поръчката.
Условията и сроковете за задържане, респективно освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за възлагане на обществената поръчка.
6. Получаване на документи за участие. Оглед.
Документи за участие се предоставят безвъзмездно всеки работен ден от 8.00 до 16.00 часа до 19.12.2016 год. в деловодството на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Брезник”, по електронен път на посочена електронна поща от заинтересованото лице или се изтеглят от профила на купувача на интернет-страницата на възложителя – www.dgsbreznik.blogspot.com или от профила на купувача на интернет-страницата на Югозападно държавно предприятие – www.uzdp.bg.
Оглед на обекта може да бъде извършван всеки работен ден от 8.00 до 16.00 часа до 19.12.2016 год. след предварителна заявка от минимум един работен ден.
II. ИЗИСКВАНИЯ И УКАЗАНИЯ ЗА ИЗГОТВЯНЕ И ПРЕДСТАВЯНЕ НА ОФЕРТИТЕ
1. Изисквания към документите:
Всички документи се представят само в един екземпляр.
Документите и данните в офертата се подписват само от лица с представителни власт или упълномощени за това лица. В случай, че се подписват от пълномощник следва да се представи и нотариално заверено пълномощно (оригинал) за извършване на съответните действия.
Всички представени в офертата документи трябва да са изготвени на български език. В случай, че документите се представят на език, различен от български, следва да бъдат придружени с превод на български език. При изготвяне на офертата не се допускат никакви вписвания между редовете, изтривания или корекции, освен ако са заверени с подпис и печат на представляващия или лицето, упълномощено от участника да го представлява.
Всички документи следва да се подписани от лица с необходимата представителна власт.
Когато са представени копия на документите, същите следва да са заверени с подпис и печат от съответния участник с текст “Вярно с оригинала“.
2. Съдържание на офертата.
Всяка оферта трябва да съдържа следните документи и информация:
2.1. Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата (Приложение № 3);
2.2. Декларация/и по чл. 47, ал. 9 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) (Приложение № 4);
2.3. Декларация по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици (Приложение № 5);
2.4. Декларация/и по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) (Приложение № 6);
2.5. Декларация за липса на свързаност с друг участник в процедурата в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) (Приложение № 7);
2.6. Техническо предложение за изпълнение на поръчката (Приложение № 8);
2.7. Ценово предложение (Приложение № 9);
3. Начин на изготвяне на офертата.
Офертата се представя в запечатан непрозрачен плик от участника или от упълномощен от него представител лично или по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка. Върху плика участникът посочва адрес за кореспонденция, телефон и по възможност факс и електронен адрес.
4. Срок на валидност на офертите
Срокът на валидност на офертите е 120 (сто и двадесет) календарни дни от крайния срок за получаване на офертите.
Възложителят кани участниците да удължат срока на валидност на офертите, когато той е изтекъл. Участник, който след покана и в определения в нея срок не удължи срока на валидност на офертата си, се отстранява от участие.
5. Начин, място и срок за получаване на офертите.
Офертите на участниците ще се приемат всеки работен ден от 8.00 до 16.00 часа на 19.12.2016 год. в деловодството на административната сграда на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Брезник” на адрес: гр. Брезник, ул. Яким Тошков № 10.
При приемане на офертата върху плика се отбелязват поредният номер, датата и часът на получаването и посочените данни се записват във входящ регистър, за което на приносителя се издава документ.
Оферта изпратена по пощата, трябва да е постъпила в деловодството на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Брезник” в срока определен за приемане на офертите, в противен случай тя не се разглежда и се връща на участника.
Възложителят не приема за участие в процедурата и връща незабавно на участниците оферти, които са представени след изтичане на крайния срок за получаване или в незапечатан или скъсан плик. Тези обстоятелства се отбелязват във входящия регистър.
Всеки участник има право да представи само една оферта. Участниците нямат право да предлагат варианти на оферти.
6. Обмен на информация между възложителя и участниците
6.1. Всички комуникации и действия на Възложителя и на участниците, свързани с настоящата процедура са в писмен вид и на български език.
6.2. Обменът на информация между възложителя и участник може да се извършва по един от следните начини:
а) лично – срещу подпис;
б) по пощата – чрез препоръчано писмо с обратна разписка, изпратено на посочения от участника адрес;
в) по факс;
При изпращане на информация по факс участниците са длъжни да настроят факс апарата по начин, който позволява на възложителя да получи номера, от който е постъпила информацията, дата и час на изпращане – при липса на тези данни изпращането на информация не се приема за редовно извършено.
д) по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис;
е) чрез комбинация от тези средства.
6.3. Решенията на възложителя, за които той е длъжен да уведоми участниците, и документите, които се прилагат към тях, се връчват лично срещу подпис или се изпращат с препоръчано писмо с обратна разписка, по факс или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис. Същите се приемат за редовно връчени, ако са изпратени на посочения от адресата номер на факс или електронен адрес и е получено автоматично генерирано съобщение, потвърждаващо изпращането.
ІІІ. ПРОЦЕДУРА ПО РАЗГЛЕЖДАНЕ, ОЦЕНЯВАНЕ И КЛАСИРАНЕ НА ОФЕРТИТЕ
Комисията, назначена от възложителя за разглеждане, оценка и класиране на офертите, започва работа на 20.12.2016 год. в 10.00 часа в административната сграда на Териториално поделение „Държавно горско стопанство – Брезник” след получаване на списъка с участниците и представените оферти. При промяна на датата и часа на отваряне на офертите участниците се уведомяват чрез съобщение в профила на купувача на интернет-страницата на възложителя – www.dgsbreznik.blogspot.com. Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица.
Комисията отваря офертите по реда на тяхното постъпване и разглежда документите за съответствие с изискванията, поставени от възложителя, и съставя протокол. Когато установи липса на документи и/или несъответствие с изискванията, и/или друга нередовност, включително фактическа грешка, комисията ги посочва в протокола и изпраща протокола до всички участници. Участниците представят на комисията съответните документи в срок 5 работни дни от получаването на протокола. Когато е установена липса на документи и/или несъответствие с изискванията, участникът може в съответствие с изискванията на възложителя да замени представени документи или да представи нови, с които смята, че ще удовлетвори поставените от възложителя изисквания, като тази възможност не може да се използва за промяна на техническото и ценовото предложение на участниците.
След изтичането на 5-дневния срок комисията пристъпва към разглеждане на допълнително представените документи относно съответствието на участниците с изискванията, поставени от възложителя. Комисията при необходимост може по всяко време:
- да проверява заявените от участниците данни, включително чрез изискване на информация от други органи и лица;
- да изисква от участниците:
а) разяснения за заявени от тях данни;
б) допълнителни доказателства за данни от документите, като тази възможност не може да се използва за промяна на техническото и ценовото предложение на участниците.
Комисията предлага за отстраняване от процедурата участник:
- който не е представил някой от необходимите документи или информация по т. II.2. от покана за участие;
- за когото са налице обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.);
- който е представил оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на възложителя, както и когато с нея съществено се променят условията, определени в рамковото споразумение;
- за когото е установено, че е представил невярна информация за доказване на съответствието му с обявените от възложителя изисквания.
Когато офертата на участник съдържа предложение с числово изражение, което подлежи на оценяване и е с повече от 20 на сто по-благоприятно от средната стойност на предложенията на останалите участници по същия показател за оценка, комисията трябва да изиска от него подробна писмена обосновка за начина на неговото образуване. Комисията определя разумен срок за представяне на обосновката, който не може да бъде по-кратък от три работни дни от получаване на искането за това.
Комисията може да приеме писмената обосновка по ал. 1 и да не предложи за отстраняване офертата, когато са посочени обективни обстоятелства, свързани със:
- оригинално решение за изпълнение на обществената поръчка;
- предложеното техническо решение;
- наличието на изключително благоприятни условия за участника;
- икономичност при изпълнение на обществената поръчка;
- получаване на държавна помощ.
Когато участникът не представи в срок писмената обосновка или комисията прецени, че посочените обстоятелства не са обективни, комисията предлага участника за отстраняване от процедурата.
Когато комисията установи, че офертата на участник е с необичайно ниска цена поради получена държавна помощ, чието законово основание е невъзможно да бъде доказано в определения срок, тя може да предложи офертата да се отхвърли и участникът да се отстрани.
Комисията разглежда допуснатите оферти и ги оценява в съответствие с предварително обявените условия.
В случай че комплексните оценки на две или повече оферти са равни, за икономически най-изгодна се приема тази оферта, в която се предлага най-ниска цена. При условие че и цените са еднакви се провежда жребий за определяне на изпълнител между класираните на първо място оферти.
Комисията съставя протокол за разглеждането, оценяването и класирането на офертите. Протоколът на комисията се подписва от всички членове и се предава на възложителя заедно с цялата документация. Комисията приключва своята работа с приемане на протокола от възложителя.
ІV. ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛ, СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА.
4.1. Определяне на изпълнител. Сключване на договор за изпълнение на обществената поръчка.
Възложителят в срок 5 работни дни след приключване работата на комисията издава мотивирано решение, с което обявява класирането на участниците и участника, определен за изпълнител. В решението си възложителят посочва и отстранените от участие в процедурата участници и оферти и мотивите за отстраняването им. Възложителят изпраща решението на участниците в тридневен срок от издаването му. При писмено искане от участник, направено в срока за обжалване на решението, възложителят е длъжен в тридневен срок от получаването да му осигури копие или достъп до протокола в зависимост от искането на участника.
Възложителят сключва договор за обществена поръчка с участника, класиран от комисията на първо място и определен за изпълнител.
Възложителят е длъжен да сключи договор, който съответства на приложения в документацията проект, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител.
Възложителят няма право да сключи договор преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител.
Възложителят сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител или на определението, с което е допуснато предварително изпълнение на това решение, но не преди изтичането на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител.
Възложителят няма право да сключи договор с избрания изпълнител преди влизането в сила на всички решения по процедурата, освен когато е допуснато предварително изпълнение.
Възложителят може да сключи договор за обществена поръчка преди изтичането на 14-дневен срок от уведомяването, когато определеният за изпълнител е единственият заинтересован участник и няма други заинтересовани участници.
Възложителят може с решение да прекрати процедурата или да определи за изпълнител и да сключи договор с втория класиран участник в случаите, когато участникът, класиран на първо място:
- откаже да сключи договор;
- не изпълни някое от изискванията на чл. 42, ал. 1 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.);
- не отговаря на изискванията на чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.);
4.2. Документи, необходими за сключване на договор за изпълнение на обществената поръчка.
Договорът за обществена поръчка не се сключва с участник, определен за изпълнител, който при подписване на договора не представи:
а) Валидно свидетелство или друг документ за съдимост – представя се от управителите или от членовете на управителните органи на участниците, а в случай че членовете са юридически лица – за техните представители в съответния управителен орган.
Ако върху документа за съдимост не е отразен срок за валидност, същият следва да е издаден до два месеца преди датата на сключване на договора. Документи се представят за всеки един от участниците в обединението.
б) Документи за удостоверяване от компетентен орган, издадени до два месеца преди датата на сключване на договора, за това, че Изпълнителят:
не е обявен в несъстоятелност;
не е в производство по ликвидация или се намира в подобна процедура, съгласно националните закони и подзаконови актове;
не е в открито производство по несъстоятелност, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, а в случай че участникът е чуждестранно лице не се намира в подобна процедура съгласно националните закони и подзаконови актове, дейността му не е под разпореждане на съда и не е преустановил дейността си;
няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата и към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията, и няма задължения за данъци или вноски за социалното осигуряване съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
Документи се представят за всеки един от участниците в обединението.
в) Копие на документ за внесена гаранция за изпълнение на договора под формата на парична сума или оригинал на учредената банкова гаранция за изпълнение на договора;
Договорът за обществена поръчка се сключва единствено след разрешение от Управителния съвет на Югозападно държавно предприятие за разходване на средства съгласно ценовото предложение на избрания изпълнител.
V. ПРИЛОЖЕНИЯ.
Приложение № 1 – Задание за изготвяне на работен проект
Приложение № 2 – Методика за оценка на оферти
Приложение № 3 – Списък на документите и информацията, съдържащи се в офертата
Приложение № 4 – Декларация по чл. 47, ал. 9 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) за отсъствие на обстоятелствата по чл. 47, ал. 1, ал. 2, т. 1, 2 и 3 и ал. 5 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.)
Приложение № 5 – Декларация по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици
Приложение № 6 – Декларация по чл. 56, ал. 1, т. 11 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.)
Приложение № 7 – Декларация за липса на свързаност с друг участник в процедурата в съответствие с чл. 55, ал. 7 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.) и за липса на обстоятелство по чл. 8, ал. 8, т. 2 от ЗОП (отм., ДВ. бр. 13 от 16.02.2016 год.)
Приложение № 8 – Техническо предложение за изпълнение на поръчката
Приложение № 9 – Ценово предложение
Приложение № 10 – Проект на договор
ПОДПИС: (п)
ИНЖ. ПЕТЪР САВЕВ
Директор на Териториално поделение
„Държавно горско стопанство – Брезник”
======================================================
Документация: ИЗТЕГЛИ
======================================================
23.12.2016 год. - Протокол № 1/20.12.2016 год.: ИЗТЕГЛИ
23.12.2016 год. - Решение № 09-01-11\2 от 23.12.2016 год.: ИЗТЕГЛИ